משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

״כמה מזרקים יש לכם?״ אפיפן וילדים אלרגיים

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

לאחרונה שאלתי בעמוד הפייסבוק של "אמאלרגיה" כמה מזרקי אפיפן מחזיקים הורים לילדים אלרגיים. הגיעו המון תגובות עם מגוון רחב של תשובות, והבנתי שחשוב שאציין כמה דגשים לגבי האפיפן. יוער שאיני רופאה. את הדברים הבאים אני כותבת אך ורק מהניסיון האישי שלי ושאין לראות בדברי אלה משום ייעוץ רפואי.

אנחנו מחזיקים ששה מזרקים: שניים נמצאים באופן קבוע בגן; שניים בתיק האישי של נדב (שעוברים לתיק שלי כשאנו יחד; אחד בבית של סבא וסבתא (בעיקר כדי שסבתא תהיה רגועה כי התיק תמיד עם נדב); ואחד נוסף בארון התרופות בבית. החלטתי לצרף לזוג המזרקים שבגן בקבוקון פניסיטיל וכפית כדי שהצוות תמיד ידע איפה זה נמצא, ולא יצטרך לחפש בעת הצורך.

כמה דגשים חשובים שעלו בפוסט:

  1. מומלץ תמיד לשאת שני מזרקים מכמה סיבות: מוטב שיהיה ברשותכם מזרק נוסף במקרה שמזרק אחד תקול או שמא נעשה בו שימוש לא נכון; במקרה של תגובה חמורה ולא נראה שיפור לאחר 5-10 דקות מרגע ההזרקה הראשונה ועוד לא הגיע אמבולנס, יש צורך להזריק פעם נוספת.

  2. המזרק צריך להיות בטמפרטורה של 15-25 מעלות צלזיוס, לכן מומלץ לאחסנו בתיק תרמי ולא להשאירו במקום חם או קר מדי (לדוגמה לעולם לא להשאירו באוטו).

  3. יש לקחת את המזרק לכל מקום! אפילו כשאתם יודעים שהילד לא הולך לאכול כלום, או שהוא נמצא במרחק של רק כמה דקות מהבית, חשוב להיות תמיד עם המזרק. בעת הצורך, טיפול מיידי יכול להציל חיים!

  4. פיזור מזרקים: אין חובה לפזר מזרקים במקומות שונים. לי באופן אישי זה נוח לדעת שיש תמיד בגן וגם מזרק נוסף בבית. יש קופות חולים שמאפשרות רכישה של מספר מזרקים ויש קופות שלא מאפשרות.


שימוש באפיפן:

הכלל הכי חשוב שאני למדתי בקשר לאפיפן הוא ״כשיש ספק אין ספק״. חשוב תמיד לזכור שהאפיפן לא יכול להזיק אם משתמשים בו ״סתם״. במידת הצורך שימוש באפיפן מציל חיים! אני התאמנתי המון פעמיים במזרק דמה ויכולה להגיד שכשהייתי צריכה להזריק לבן שלי, השימוש היה מאוד דומה לתרגול שביצעתי. הייתי הרבה יותר רגועה באותו רגע שידעתי בדיוק מה ואיך לעשות.


איזה טיפים יש לכם בעניין המזרק? 


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.