משלוח חינם לנקודת חלוקה בקניה מעל 150 שקלים

סייעת רפואית לילדים עם אלרגיה מסכנת חיים למזון

פורסם ע"י Allie Kashkash בתאריך

האם ידעתם שמגיע לילד עם אלרגיה מסכנת חיים למזון סייעת רפואית בגן עירייה/בית הספר (בכיתה א׳ וב׳)? בפוסט הזה אדבר על החוויה שלי בהגשת הבקשה לסייעת רפואית עבור בני שהשנה עלה לגן טרום טרום חובה.


כדי לבקש סייעת רפואית בגן עירייה יש לפנות למחלקת החינוך בעירייה שלכם. בזמן הרשמה לגן שנה שעברה (בינואר) ביררתי פרטים בעניין. נאמר לי בעירייה שלנו שיש להגיש מסמך רפואי מעודכן מאותה שנה שאומר שיש לנדב אלרגיה מסכנת חיים עם אפיפן צמוד ושהוא חייב השגחה צמודה. שימו לב שביקשו ממני מסמך מאותה שנה קלנדרית ולכן הייתי חייבת לקבוע תור בדחיפות לאלרגולוג כדי לקבל מכתב מעודכן. בעירייה ביקשו שאגיש את המסמך עד חודש אפריל.


הגשתי את המסמך בחודש אפריל וחיכיתי לעדכון. בסוף יולי/תחילת אוגוסט קיבלתי עדכון שאושר לנו סייעת רפואית ל36 שעות שבועיות. העירייה שיבצה לנו סייעת וקיבלתי את הפרטים שלה שבוע לפני תחילת הלימודים. דיברנו בטלפון והבנתי שבשנים קודמות היא הייתה סייעת רפואית לילד אלרגי אחר בעיר שלנו. קבענו להיפגש יום לפני תחילת הגן ועברנו על נקודות חשובות לי ועשינו הדרכה ראשונית על המזרק/תגובות אלרגיות.


בשבוע הראשון ביקרנו בקופת חולים ביחד כדי לעבור הדרכה אצל אחות (דרישה של העירייה) וגם עשיתי הדרכה מלאה לכל צוות הגן בעניין האלרגיה. הסייעת של נדב עובדת מ7:30 עד 13:30 כל יום וביום שישי היא בחופש ויש סייעת מחליפה קבועה שהיא גם מקסימה.

 
עברו כבר חמישה חודשים מאז תחילת שנת הלימודים ואני מאוד מאוד מרוצה מההתנהלות בגן. הסייעת המקסימה של נדב היא חלק מהצוות וכל הילדים מאוד אוהבים אותה. היא בודקת כל האוכל שנכנס לגן (יש לנו הזנה שזה מקל מאוד על הכל) ומשגיחה על נדב בזמן האוכל/משחק בחצר וכו׳. פחדתי שנדב ירגיש שונה או יוצא דופן בגלל שיש לו סייעת אבל זה לא המצב.

 
שאלתי בעירייה לגבי שנה הבאה ואמרו לי שבעיקרון נדב קיבל אישור כבר לשנה הבאה אבל משרד החינוך יכול לבקש מסמכים עדכנים. אגב, חשוב להבין שאין קשר בין קבלת סייעת רפואית והכרה בביטוח לאומי! ניתן לקבל סייעת בלי קשר לאם מקבלים קצבת נכות בביטוח לאומי.


היום מאשרים סייעת רפואית עד כיתה א׳ ליום מלא (6 שעות) ועד כיתה ב׳ 3 שעות ביום.חשוב להדגיש שכל התהליך היה מאוד פשוט! יש גם אפשרות לקבל סייעת במעונות יום ששם הבקשה היא דרך משרד הרווחה. אין לי ניסיון בנושא הגשת בקשה לסייעת במעון ולכן לא כתבתי בנושא.

 
האם יש לילדכם סייעת רפאוית? האם אתם מרוצים? איזה טיפים יש לכם בעניין?


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם הפוסט הבא →


אין תגובות

השאר תגובה

שים לב, תגובות חייבות להיות מאושרות לפני שיפורסמו.